Er stonden lange rijen van kooplustigen toen de 236 winkels, onder meer in New York en San Francisco, voor het eerst de iPad2 aanboden. Onder hen veel buitenlanders, want in tal van landen is de iPad2 pas op 25 maart te verkrijgen en dat geldt ook voor Nederland en België.

Vorig jaar werden op de eerste dag van de verkoop 300.000 iPads verkocht, in de eerste week 500.000 en in de eerste maand één miljoen. Waarnemers denken dat de iPad2 deze verkoopcijfers van de voorganger zal overtreffen. De nieuwste iPad wordt in veel meer winkels aangeboden.

Dunner

De nieuwe iPad is veel dunner, wat lichter en ook sneller dan de voorgaande versie en bovendien ook nog eens uitgerust met extra camera’s, die van nut kunnen zijn bij videoconferenties.

Het succes van de iPad heeft de concurrenten van fabrikant Apple aangezet om met soortgelijke producten te komen, maar daarvan lijkt alleen de Galaxy Tab van Samsung een succes te zijn. Door de nieuwe versie hoopt Apple de rivalen opnieuw het nakijken te geven.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl